Home | Hulsmann | Imme | Omega | Overige Klassiek | Modern | |||
Postzegels | Links | Vraag & aanbod | Nieuw op deze site | Contact |
Mijn Hulsmann manie Hulsmann 125cc - 1939Sinds kort ben ik ook in het bezit van een vooroorlogse Hulsmann. Dit is de eerste motorfiets die Hulsmann officieel gebouwd heeft. Mijn Hulsmann met 74cc Sachs blok uit 1932 is wel opgebouwd met een Hulsmann frame en voorvork, maar is zo goed als zeker geen standaard Hulsmann product. In deze folder worden de speciale voordelen van deze motor al apart belicht (zie de afbeeldingen in de rechter kolom): de verstelbare voetsteunen, nastelbare voorvork, verstelbaar stuur en het solide bagagerek. En dat alles voor slechts 260,- gulden! Hier 2 foto's van mijn motor: De motor is door de vorige eigenaar gerestaureerd. Hij is helaas niet helemaal in originele staat. De belangrijkste afwijkingen zijn:
Kort na aankoop van mijn 1939 Hulsmann vond ik ineens een 2e exemplaar! Nog niet gerestaureerd, maar ooit eens met de kwast overgeschilderd. Inmiddels heb ik de eerste van de 2 voorzien van het gereedschapstrommeltje van de 2e, de uitlaten opnieuw zwart met zilver gespoten (waardoor ze meer op het origineel lijken) en een kleiner achterlicht gemonteerd dat meer op het origineel lijkt. Verder nog wat kleine dingetjes in orde gemaakt (oa. het licht dat het niet deed) en nieuwe banden gemonteerd. Vervolgens naar de RDW geweest en zonder problemen een nieuw (oldtimer) kenteken gekregen. Dus nu: rijden maar! Op de oude Hevea voorband was een leuk detail te vinden in de vorm van een veiligheidswaarschuwing: Voor meer informatie over de historie van het merk Hulsmann klik hier.
|
|||||